Μειωμένο ενοίκιο κατά 40% θα καταβάλουν τον Ιανουάριο οι επιχειρήσεις που εντάσσονται στους πληττόμενους ΚΑΔ – άρα και τα περίπτερα, σύμφωνα με ανώτατο κυβερνητικό στέλεχος. Μειωμένο ενοίκιο κατά 40% θα καταβάλουν τον Ιανουάριο οι επιχειρήσεις που εντάσσονται στους πληττόμενους ΚΑΔ – άρα και τα περίπτερα, σύμφωνα με ανώτατο κυβερνητικό στέλεχος. Σύμφωνα με το ίδιο στέλεχος, εντός των επόμενων ωρών από τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές κατατίθεται στη Βουλή η διάταξη που θα προβλέπει την απαλλαγή από την καταβολή ενοικίου για το πρώτο δίμηνο του έτους για όσες επιχειρήσεις είναι κλειστές και αμέσως μετά θα εκδοθεί η υπουργική απόφαση που θα προβλέπει:-Τους όρους και τις υποχρεώσεις για τις κλειστές επιχειρήσεις για τις οποίες το ενοίκιο είναι μηδενικό για τους δύο πρώτους μήνες του έτους και- Τη μείωση του ενοικίου κατά 40% για τις επιχειρήσεις που βρίσκονται στους πληττόμενους ΚΑΔ. Αυτό σημαίνει ότι οι ιδιοκτήτες ακινήτων θα λάβουν το ενοίκιο στα τέλη του μήνα ενδεχομένως και στις αρχές του επόμενου. Σημειώνεται ότι η ΠΟΜΙΔΑ έχει ζητήσει από το υπουργείο Οικονομικών, πέρα από τη λίστα των κλάδων που είναι κλειστοί με κρατική εντολή και ως εκ τούτου απαλλάσσονται από την καταβολή ενοικίου για το δίμηνο Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου, να προβεί στην άμεση έκδοση της απόφασης ορισμού των Κωδικών Αριθμών Δραστηριότητας (ΚΑΔ) των μηνών Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου για τους οποίους θα ισχύσει η μείωση του μισθώματος κατά 40%, ώστε να παύσουν οι αμφισβητήσεις και να καταβληθεί εγκαίρως το 60% των μισθωμάτων αυτών.Σημειώνεται ότι απαλλάσσονται εντελώς από την καταβολή ενοικίου μόνο οι κλειστές με κρατική εντολή επιχειρήσεις. Η έκπτωση 40% αφορά στα επαγγελματικά μισθώματα των επιχειρήσεων που έχουν χαρακτηριστεί ως «πληττόμενες» και τα μισθώματα της κύριας (και φοιτητικής) κατοικίας των εργαζομένων που τίθενται σε αναστολή σύμβασης εργασίας, και συνεπώς οι μισθωτές πρέπει να καταβάλουν το 60%.Πώς θα αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες ακινήτων:- Οι ιδιοκτήτες ακινήτων (φυσικά πρόσωπα) που ενοικιάζουν επαγγελματικά ακίνητα και δεν θα εισπράξουν ενοίκια το πρώτο δίμηνο του 2021 θα αποζημιωθούν για το 80% του μηνιαίου συμφωνημένου μισθώματος, και όχι επί της απώλειας. Με αυτόν τον τρόπο επιμερίζεται το κόστος του ενοικίου κατά 80% στο κράτος, 20% στον εκμισθωτή.- Για τα νομικά πρόσωπα που εκμισθώνουν ακίνητα θα προβλέπεται αποζημίωση στο 60% του μισθώματος.- Για τους ιδιοκτήτες των οποίων τα εισοδήματα από ενοίκια θα μειωθούν κατά 40% θα προβλεφθεί αποζημίωση 50% επί των απωλειών.

